MENU
Rozmiar uzasadniony szczegółowością. Jesień 1903r. lub wiosna 1904r. Trwają prace przy budowie linii kolejowej przez Dolinę Bystrzycy. Pociąg techniczny stoi w wąwozie tuż za stacją Zagórze Śląskie (w kierunku Jugowic). Pracownicy (również kobiety) wysypują z wagonów tłuczeń na tory w celu ustabilizowania nasypu. Po prawej widać wciąż trwające prace przy wznoszeniu "Beton Brücke" na drodze z Zagórza Śląskiego do Niedźwiedzicy. Warto zauważyć, że ten obiekt inżynieryjny powstaje już przy przejezdności samej linii kolejowej. Przykro mi z powodu "popsucia" tego zdjęcia znakami wodnymi, ale nie zamierzam ułatwiać sprawy złodziejom z Fotopolski i dodatkowo zaznaczam, że NIE wyrażam zgody na jego publikację w innym miejscu niż Hydral.

Dodał: Trapp° - Data: 2017-05-17 21:34:37 - Odsłon: 4294
Lata 1903-1904

Budowa tego odcinka linii kolejowej miała miejsce w latach 1902-1904. Jest bardzo niewiele zdjęć dokumentujących tą budowę, niemniej co jakiś czas pojawia się coś nowego, dlatego własnie zdecydowałem na zebranie ich w jednym miejscu.

  • /foto/170/170653m.jpg
    1902
  • /foto/404/404263m.jpg
    1902
  • /foto/10052/10052110m.jpg
    1902 - 1903
  • /foto/404/404255m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/404/404257m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/404/404260m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/404/404261m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/228/228557m.jpg
    1903
  • /foto/233/233164m.jpg
    1903
  • /foto/233/233168m.jpg
    1903
  • /foto/5556/5556613m.jpg
    1903
  • /foto/361/361032m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/408/408002m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/408/408005m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/6652/6652902m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/6657/6657243m.jpg
    1904
  • /foto/6657/6657283m.jpg
    1904

Zbiory prywatne

Poprzednie: ul. Wrocławska Strona Główna Następne: Hotel Ziemowit


Sheriff | 2017-05-18 08:31:56
Z tą przejezdnością to cię Grzesiu trochę poniosło. Ewidentnie widać, że torowisko zostało położone ale nadal trwają przy nim prace. Dalej, przed lokomotywą widać już wygrablowane elegancko torowisko przygotowane do jazdy. Przed mostem tego o nim nie można jeszcze powiedzieć więc tor nie nadawał się jeszcze na tym etapie do jazd handlowych. Fantastyczna fotka :-)
Trapp | 2017-05-18 09:57:30
Oczywiście, że dla pociągów technicznych i taka przejezdność była prawdopodobnie już w tym okresie na całej długości linii.
moose | 2017-05-22 11:34:50
Kurrrcze - taka fota, a tak mało Waszych głosów.
maras | 2017-05-22 12:21:38
Świetna i unikalna, dla mnie niesamowitym obrazem jest widok kobiet pracujących na równi z mężczyznami przy wyładunku tłucznia. To jest dopiero emancypacja!!
Zbigniew Waluś | 2017-05-22 13:48:48
Piękne...
Makuh | 2017-05-24 06:01:03
Ciekawe, jaki był czas naświetlania. Widać, że niektórzy nie wytrzymali w bezruchu.